One day in Venice and return

Some years are passed. Maybe 4. Two days of my life to see this silent masterpiece. No cars in the heart of the city, some bikes, someone is walking, some are running. The only sound that I’ve heard is a cat running through the leaves of the ivy… full of little birds. The first time in this city there was a sunny november sunday and my passion for photography was slowly and silently growing. The second time I went as a guide for a dear friend of mine, but I’d say that I still don’t know enough about this city! Soon or later I’ll return. Here are some shots.

Un po’ di anni sono passati. Forse 4. Due giorni della mia vita per vedere questo silente capolavoro. Non ci sono macchine nel cuore della città, qualche bicicletta, qualcuno sta passeggiando, qualcuno sta correndo. Il solo suono che ho sentito è quello di un gatto che corre in mezzo all’edera… piena di uccellini. La prima volta in questa città fu una bellissima domenica di novembre e la mia passione per la fotografia stava lentamente crescendo, senza farsi sentire. La seconda volta ci sono stata come guida per una mia cara amica, ma direi che non so ancora abbastanza di questa città! Prima o poi ci ritorno. Qui ci sono un po’ di foto.

Advertisements

5 responses to “One day in Venice and return

  1. A me Venezia mi ha piaciuto molto! È una città bellissima, anche per fare le foto! Presto mettero qualche foto di Venezia sul mio blog 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s